Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2019 | Academic expectations questionnaire: a proposal for a short version | Casanova, Joana R.; Almeida, Leandro S.; Peixoto, Francisco, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Jan-2024 | Academic success, engagement and self-efficacy of first-year university students: personal variables and first-semester performance | Casanova, Joana; Sinval, Jorge; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
1-Jul-2022 | Adaptação e sucesso académico em estudantes brasileiros do primeiro ano da educação superior | Farias, Rebeca V.; Gouveia, Valdiney V.; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Construção de um questionário transcultural de motivos de abandono do ensino superior | Almeida, Leandro S.; Casanova, Joana R.; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |
Mar-2021 | Dimensionality and reliability of a screening instrument for students at-risk of dropping out from Higher Education | Casanova, Joana R.; Gomes, Cristiano Mauro Assis; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2020 | Do student initial expectations about PBL match their final perceptions? | Fernandes, Sandra; Alves, Anabela Carvalho; Leão, Celina Pinto | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito UMinho |
Jun-2018 | Gender differences in first-year college students’ academic expectations | Diniz, António M.; Alfonso, Sonia; Araújo, Alexandra M., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2020 | Positive perceptions of beer consumption among Portuguese university students | Casanova, Joana R.; Gaspar de Matos, Margarida; Pérez Fuentes, Maria del Carmen, et al. | Artigo | Acesso aberto |
20-Dez-2012 | Preparação académica, estatuto sociocultural, abordagens à aprendizagem e envolvimento académico : fatores de um modelo explicativo do rendimento académico no primeiro ano da universidade | Trigo, Maria Luísa da Mota Teixeira Ribeiro | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
Mar-2022 | Promoting success and persistence in pandemic times: an experience with first-year students | Casanova, Joana R.; Gomes, Alexandra; Moreira, Maria Alfredo, et al. | Artigo | Acesso aberto |
9-Jan-2023 | The dropout of first-year STEM students: is it worth looking beyond academic achievement? | Casanova, Joana R.; Castro-López, Adrián; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |
Out-2021 | University dropout in engineering: Motives and student trajectories | Casanova, Joana R.; Vasconcelos, Rosa; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2021 | University student engagement inventory (USEI): psychometric properties | Sinval, Jorge; Casanova, Joana R.; Marôco, João, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Variáveis pessoais e socioculturais de diferenciação das expectativas académicas: estudo com alunos do Ensino Superior do Norte de Portugal e Galiza | Araújo, Alexandra Maria Dantas de Castro; Almeida, Leandro S.; Costa, Alexandra R., et al. | Artigo | Acesso aberto |