Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/77771
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sucena, Ana | por |
dc.contributor.author | Silva, Ana Filipa | por |
dc.contributor.author | Marques, Cátia | por |
dc.contributor.author | Garrido, Cristina | por |
dc.contributor.author | Viana, Fernanda Leopoldina | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-19T16:40:51Z | - |
dc.date.available | 2022-05-19T16:40:51Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Sucena, A., Silva, A.F., Marques, C., & Viana, F. L. (2022). Reading Acquisition Software for Portuguese Speaking Children: Portuguese Foundation Graphogame. In. A. W. S. Vasconcelos (Org.), Discourses, practices and ideas in education (pp. 117-123). Atena Editora. | por |
dc.identifier.isbn | 978-65-5983-959-9 | por |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1822/77771 | - |
dc.description.abstract | Several studies indicate Graphogame as an effective tool on reading and spelling acquisition. Graphogame has been designed and implemented in different languages. The Portuguese Foundation Graphogame is an adaptation of the software to European Portuguese. In this study, the Portuguese Foundation Graphogame is described and the impact on foundation reading skills is assessed. Results indicate an increase on all foundation skills after training. It is concluded that early qualified, continuous and systematic training in a playful environment does impact positively on reducing reading difficulties. | eng |
dc.description.sponsorship | Este trabalho foi financiado por Fundos Nacionais através da FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia no âmbito dos projetos do CIEC (Centro de Investigação em Estudos da Criança da Universidade do Minho) com as referências UIDB/00317/2020 e UIDP/00317/2020. | por |
dc.language.iso | eng | por |
dc.publisher | Atena Editora | por |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/FCT/6817 - DCRRNI ID/UIDB%2F00317%2F2020/PT | por |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/FCT/6817 - DCRRNI ID/UIDP%2F00317%2F2020/PT | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | por |
dc.subject | Graphogame | por |
dc.subject | Reading acquisition | por |
dc.subject | Word reading, | por |
dc.subject | Spelling training. | por |
dc.title | Reading acquisition software for Portuguese speaking children: Portuguese foundation graphogame | por |
dc.type | bookPart | por |
dc.relation.publisherversion | https://www.atenaeditora.com.br/post-ebook/4830 | por |
oaire.citationStartPage | 117 | por |
oaire.citationEndPage | 123 | por |
dc.identifier.doi | 10.22533/at.ed.5992215029 | por |
dc.subject.fos | Ciências Sociais::Psicologia | por |
sdum.bookTitle | Discourses, practices and ideas in education | por |
oaire.version | VoR | por |
Aparece nas coleções: | CIEC - Livros e Capítulos de Livros |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Reading Aquisition Software.pdf | 1,41 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons