Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2021 | Adaptation and initial validation of the career resources questionnaire for Portuguese - he students form | Monteiro, Sílvia; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
22-Mar-2012 | Anxiety and coping strategies in sport contexts: a look at the psychometric properties of Portuguese instruments for their assessmen | Dias, Cláudia S.; Cruz, José Fernando A.; Fonseca, António Manuel | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Assessing state-anxiety in european Portuguese children and adolescents: Adaptation and validation of the state anxiety scale for children | Rodrigues, Pedro Filipe Silva; Pandeirada, Josefa N. S.; Bem-Haja, Pedro, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
Dez-2010 | Brazelton Neonatal Behavioral Assessment Scale: a psychometric study in a Portuguese sample | Costa, Raquel A.; Figueiredo, Bárbara; Tendais, Iva Alexandra Barbosa, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2017 | Características psicométricas da versão portuguesa do Penn State Worry Questionnaire (PSWQ) | Freitas, Maria Fátima Cecília Teixeira | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
7-Nov-2023 | Cross-cultural validation into portuguese of a questionnaire to assess computer vision syndrome in workers exposed to digital devices | Cantó-Sancho, Natalia; Linhares, João M. M.; Ronda-Pérez, Elena, et al. | Artigo | Acesso aberto |
10-Mai-2022 | Developing a valid and reliable cross-cultural measure of coparenting conflict between divorced parents: the portuguese version of the acrimony scale | Peixoto, Judite Manuela Araújo; Gonçalves, Mariana A. V.; Gaspar, Maria Filomena, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2018 | Development and validation of the Portuguese version of the Eating Disorder Diagnostic Scale | Santos, Isabel F.; Machado, Paulo P. P.; Esteves, Francisco | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2018 | Excessive Facebook use among Portuguese university students: Contributes of the adaptation of the Bergen Facebook addiction | Dias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria Dias; Del Castillo-López, Álvaro García, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
Jan-2022 | HIV Stigma Scale: translation and validation of the short version to the Portuguese population | Gonçalves, Mariana; Morgado, Diogo; Sousa, Bárbara, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2017 | Methodological study to evaluate the psychometric properties of FACIT-CD in a sample of Brazilian women with cervical intraepithelial neoplasia | Fregnani, Cristiane Menezes Sirna; Fregnani, José Humberto Tavares Guerreiro; Longatto, Adhemar | Artigo | Acesso aberto |
2018 | Ortorexia nervosa: propriedades psicométricas do questionário ORTO-15 | Fernandes, Mónica Adriana Antunes | Dissertação de mestrado | Acesso restrito UMinho |
2018 | Posttraumatic stress disorder checklist for DSM-5 (PCL-5): validação e invariância da medida numa amostra de Bombeiros Voluntários Portugueses | Silva, Joana Catarina Dias da | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Out-2017 | Repetitive eating questionnaire [Rep(eat)-Q]: enlightening the concept of grazing 2 and psychometric properties in a Portuguese sample | Conceição, Eva Martins; Mitchell, James E.; Machado, Paulo P. P., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2017 | Tradução e validação para a população portuguesa da Escala de Satisfação Sexual para Mulheres | Correia, Adriana Pires | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Jan-2021 | Validation of the short‐form survivor Unmet needs survey in older patients with myeloma | Pereira, M. Graça; Pereira, Marta; Vilaça, Margarida, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2018 | Valores normativos e propridades psicométricas da escala de crenças sobre punição física em contexto forense | Teixeira, Rui Miguel Monteiro | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2019 | Versatility and exploratory psychometric properties of the Impulsive/Premeditated Aggression Scale (IPAS): A review | Cruz, Ana Rita; Castro-Rodrigues, Andreia; Rundle, Brian, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Abr-2022 | Versión Portuguesa de la escala grit de oviedo: Adaptación, validación y relación con variables educativas | Postigo, Álvaro; Mendes, Ana; García-Cueto, Eduardo, et al. | Artigo | Acesso aberto |