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TítuloSelf-gift giving: understanding and exploring the concept of reward purchase behaviour
Autor(es)Mesquita, Catarina Fernandes
Orientador(es)Heath, Maria Teresa Soares Pereira
Palavras-chaveSelf-gift giving
Consumer behaviour
Triangulation methodology
Motivations
Themes
Comportamento do consumidor
Metodologia de triangulação
Motivações
Temas
Data22-Jul-2024
Resumo(s)It was in the year of 1990 that Self-Gift Giving was first studied through an empirical investigation, conceptualizing the symbolic indulgence this type of consumerism conveys, its premeditation and the contexts surrounding them, by Mick and DeMoss. This investigation aims to investigate this consumer behaviour regarding self-gift giving, what motivates these types of purchases and the emotions felt in the process. This research follows a non-probability sampling method, by convenience, done in a total of 28 Portuguese participants, age ranging from 22 to 51. This research is done through a qualitative approach, using the triangulation method, by collecting data through the use of daily diary methodology and conducting semi-structured interviews. The study provides information on self-gift giving experiences, with the main themes involved being: therapeutical and identity, upbringing and escaping. This study concludes that themes such as these are associated with consumer behaviour and have a meaningful significance in terms the emotions and motivations regarding self-gift giving.
Foi no ano de 1990 que o Self-Gift giving foi estudado pela primeira vez através de uma investigação empírica, conceptualizando a autossatisfação simbólica que este tipo de consumismo transmite, a sua premeditação e os contextos que a rodeiam, por Mick e DeMoss. Esta investigação visa examinar o comportamento do consumidor em relação ao self-gift giving, o que motiva estes tipos de compras e as emoções sentidas durante o processo. Esta pesquisa segue um método de amostragem não probabilística, por conveniência, realizado num total de 28 participantes portugueses, com idades variando entre 22 e 51 anos. Esta investigação é feita através de uma abordagem qualitativa, que utiliza o método de triangulação, recolhendo dados através do uso de metodologia de diário e entrevistas semiestruturadas. O estudo fornece informações sobre experiências de self-gift giving, com os principais temas envolvidos sendo: terapêutico e identidade, educação e escape. Este estudo conclui que temas como estes estão associados ao comportamento do consumidor e têm um significado significativo em termos das emoções e motivações em relação ao self-gift giving.
TipoDissertação de mestrado
DescriçãoDissertação de mestrado em Marketing and Strategy
URIhttps://hdl.handle.net/1822/93104
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:BUM - Dissertações de Mestrado
EEG - Dissertações de Mestrado

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