Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/91284
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zoettl, Peter Anton | por |
dc.date.accessioned | 2024-05-08T08:29:32Z | - |
dc.date.available | 2024-05-08T08:29:32Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Zoettl, P. A. (2016). Film as Comrade-in-Arms: Image, Drama, and Identity in the Hã-Hã-Hãe Struggle for Recognition. Latin American Research Review. Project MUSE. http://doi.org/10.1353/lar.2016.0004 | por |
dc.identifier.issn | 0023-8791 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1822/91284 | - |
dc.description.abstract | The article reflects on the relation of drama, image, and anthropological “writing” from a visual anthropological perspective, based on the case of the Hã-Hã-Hãe indigenous people from northeastern Brazil and the production of a short participatory video documentary in support of the Hã-Hã-Hãe’s case. Drama is discussed as a genre that provides the basis not only for the filmic representation of the Hã-Hã-Hãe’s struggle for recognition but also for the public negotiation of the Indians’ story and the social drama of which they are a part. Due to the nature of the subject, the article is presented as a work in progress, tracing the author’s engagement with a continuously developing narrative and seeking to give an account of the fragmentary and event-oriented nature of ethnographic representation. | por |
dc.description.abstract | O presente artigo reflete sobre a relação entre drama, imagem e “escrita” antropológica, baseado no caso dos índios Hã-Hã-Hãe do Nordeste brasileiro e a produção de um pequeno vídeo documental participativo para apoiar a sua causa, a partir de uma perspetiva da antropologia visual. “Drama” é discutido como um género narrativo que domina não somente a representação fílmica da luta de reconhecimento dos Hã-Hã-Hãe, mas também a negociação pública da sua “história” e do “drama social” do qual fazem parte. Devido ao caráter dinâmico do caso dos Hã-Hã-Hãe, o artigo apresenta-se como um contínuo work-in-progress, seguindo o relacionamento do autor com uma narrativa em constante desenvolvimento, procurando, desta forma, problematizar a natureza fragmentada da representação etnográfica. | por |
dc.description.sponsorship | The research for this paper was financed by a postdoctoral grant from the Portuguese Foundation for Science and Technology (FCT). | por |
dc.language.iso | eng | por |
dc.publisher | Latin American Studies Association (LASA) | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.title | Film as Comrade-in-Arms: Image, drama, and identity in the Hã-Hã-Hãe struggle for recognition | por |
dc.type | article | por |
dc.peerreviewed | yes | por |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.1353/lar.2016.0004 | por |
oaire.citationStartPage | 3 | por |
oaire.citationEndPage | 21 | por |
oaire.citationIssue | 1 | por |
oaire.citationVolume | 51 | por |
dc.identifier.eissn | 1542-4278 | - |
dc.identifier.doi | 10.1353/lar.2016.0004 | por |
dc.subject.fos | Ciências Sociais::Sociologia | por |
sdum.journal | Latin American Research Review | por |
oaire.version | AM | por |
Aparece nas coleções: | CRIA-UMinho - Artigos (Papers) |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Comrade-in-arms AAM_2.pdf | Author's Accepted Manuscript | 368,47 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |