Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/59832
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Macedo, Ana Gabriela | por |
dc.date.accessioned | 2019-04-03T12:37:28Z | - |
dc.date.available | 2019-04-03T12:37:28Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.issn | 2183-2242 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1822/59832 | - |
dc.description.abstract | Amongst the tantalizing variety of books and critical essays both on Woolf’s life and work that keep coming out, recent criticism, maybe due to the growing space given to the study of inter art poetics, seems to be particularly oriented to the intersection of the visual world in Woolf’s textual production. In parallel to this, a new trend of criticism has developed, along the lines of Postmodernism, considering the multi “re-fashionings” of Woolf within the contemporary visual culture and the impact of the media on her work and her personality | por |
dc.language.iso | eng | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | por |
dc.subject | Virginia Woolf | por |
dc.subject | Photography | por |
dc.subject | Icon | por |
dc.subject | Celebrity cult | por |
dc.title | Virginia Woolf: visual poetics and the politics of visibility | por |
dc.type | article | por |
dc.peerreviewed | yes | por |
oaire.citationStartPage | 121 | por |
oaire.citationEndPage | 139 | por |
oaire.citationConferencePlace | Porto | por |
oaire.citationVolume | 8/9 | por |
dc.subject.fos | Humanidades::Línguas e Literaturas | por |
dc.description.publicationversion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | por |
sdum.journal | Cadernos de Literatura Comparada | por |
Aparece nas coleções: | CEHUM - Artigos publicados em revistas |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
V Woolf LitcompPorto.pdf | 229,53 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons