Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/20473

TítuloAprendizagem ativa na disciplina Eficiência Energética: um experimento metodológico
Autor(es)Pinto, Danilo Pereira
Gomes, Francisco José
Carvalho, Dinis
Hattum-Janssen, Natascha van
Lima, Rui M.
Palavras-chaveProject-based learning
Engineering education
Active learning
Energy effiency
Data2012
EditoraUniversidade do Minho
Resumo(s)Engineering education is an always present subject, correlated with the technology and production basis development. Active learning and engineering education are closely related areas, as the engineer is educated for designing solutions for real world problems demanding technical knowledge, skills and attitudes. Considering the educational process, some areas exhibit multidisciplinary characteristics and knowledge integration possibilities, allowing for new pedagogical experiments in the learning process. This work details a practical pedagogical experience based on a hybrid PBL-PjBL strategy applied to the Energy Efficiency discipline belonging to the Electrical Engineering course at UFJF.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/20473
Versão da editorahttp://paee.dps.uminho.pt/past-events/PAEE2012/PAEE2012proceedings.pdf
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CGIT - Publicações em actas de encontros científicos / Papers in conference proceedings
CIEd - Textos em volumes de atas de encontros científicos nacionais e internacionais
CITEPE - Publicações em actas de encontros científicos / Papers in conference proceedings

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
2012PAEE-b.pdfMain article2,56 MBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID