Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
Fev-2023 | Echinacea purpurea fractions represent promising plant-based anti-inflammatory formulations | Vieira, Sara Filipa Fontoura; Gonçalves, Samuel M.; Gonçalves, Virgínia M. F., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Ensino de frações no 1.º ciclo do ensino básico: o significado quociente | Cardoso, Paula; Mamede, Ema | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2015 | Exploring young children’s reasoning and naming of fractions | Mamede, Ema | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2011 | Learning rational numbers: a study on 6th grade students' (mis)conceptions of fractions | Mamede, Ema; Cardoso, Paula | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2019 | Making sense of fractions at primary school - the case of teacher João | Cardoso, Paula; Mamede, Ema | Artigo | Acesso aberto |
2012 | Promoting the power of mathematics: children learning fractions with understanding | Mamede, Ema; Oliveira, Manuela | Artigo | Acesso aberto |
2017 | The comprehension of numerical relationships in the learning of fractions: a comparative study with Brazilian and Portuguese children | Vasconcelos, Isabel Cristina Peregrina; Mamede, Ema; Vargas Dorneles, Beatriz | Artigo | Acesso aberto |