Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2016 | Assessment revisited: a review of research in Assessment and Evaluation in Higher Education | Pereira, Diana Alexandra Ribeiro; Flores, Maria Assunção; Niklasson, Laila | Artigo | Acesso aberto |
2012 | Avaliação da formação no ensino superior : realidades e perspetivas | Rodrigues, Susana Maria da Cruz | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2011 | A avaliação das aprendizagens no ensino superior na perspectiva dos estudantes : um estudo exploratório | Pereira, Diana | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Set-2012 | Bologna in Medicine Anno 2012: experiences of European medical schools that implemented a Bologna two-cycle curriculum: an AMEE-MEDINE2 survey | Patrício, Madalena; Burbure, Claire De; Costa, Manuel João, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2011 | Bologna process and its implications: what does the research literature tell us? | Mesquita, Diana; Fernandes, Sandra; Pereira, Diana, et al. | Comunicação oral | Acesso aberto |
2007 | The Bologna process: what should and should not be done? | Pacheco-Torgal, F.; Jalali, Said | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2017 | O desenvolvimento de competências - chave no ensino da contabilidade em Portugal: estudo exploratório sobre a perceção dos alunos | Gouveia, Rosa Manuela Oliveira | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2013 | Engineering education in countries of portuguese language | Ciampi, Melany M.; Brito, Claudio da Rocha; Vasconcelos, Rosa, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
12-Out-2011 | Engineering Education in Iberian America | Ciampi, Melany M.; Brito, Claudio da Rocha; Vasconcelos, Rosa, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2012 | Ensino, aprendizagem e avaliação no ensino superior: perspetivas dos estudantes | Lemos, Ana Raquel | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2007 | O espaço europeu de ensino superior para uma nova ordem educacional? | Antunes, Fátima | Artigo | Acesso aberto |
2005 | Globalização e europeização das políticas educativas: percursos, processos e metamorfose | Antunes, Fátima | Artigo | Acesso aberto |
2009 | Governance and the European Education Area : regulating education and visions for the ‘Europe’ project | Antunes, Fátima | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Initial science teacher education in Portugal: the thoughts of teacher educators about the effects of the Bologna process | Leite, Laurinda; Dourado, Luís; Morgado, Sofia Fernandes | Artigo | Acesso restrito autor |
2013 | A presença das instituições de ensino superior na web social | Tavares, Artemiso da Rosa Mendes | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2018 | Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges | Flores, Maria Assunção | Capítulo de livro | Acesso aberto |
2010 | A system to manage the allocation of MSc Dissertations at University of Minho | Cabral, José; Costa, Helder; Rocha, J. G. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2019 | Understanding and enhancing change in post-Bologna pre-service teacher education: lessons from experience and research in Portugal | Vieira, Flávia; Flores, Maria Assunção; Coelho da Silva, José Luís, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |