Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2022 | A close look into the storytelling process: the procedural nature of interactive digital narratives as learning opportunity | Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
Mai-2023 | La construcción del posicionamiento lector en una narrativa interactiva. Una discusión a la luz de la teoría de las multiliteracidades | Gil, Maitê Moraes; Pereira, Íris Susana; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
2023 | Enfrentando os desafios do design de textos multimodais para promover a pedagogia das multiliteracias | Pereira, Íris Susana Pires; Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
Jun-2022 | From paper to screen: decisions taken to design a story app for intercultural dialogue | Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
2021 | GamAll: playing beyond boundaries - gamification and multimodal literacy | Salaberri, Marcelo; Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2023 | How design and technology can contribute to learning: the Mobeybou in Brazil educational game case study | Fernandes, Rafael; Sylla, Cristina Maria; Martins, Nuno, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
2022 | M&M - MONNOM meets MOBEYBOU: digital interfaces for children's embodied interaction | Kay, Ipek; Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Mai-2023 | Meeting the challenges of designing multimodal texts to promote multiliteracies pedagogy | Pereira, Íris Susana; Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Narrating by doing: a bridging concept for understanding and informing the design of tangible interfaces for storytelling | Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes; Pereira, Íris Susana | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Once upon a time: a kit of tools for reading and telling stories | Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes; Menegazzi, Douglas, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2022 | Para a construção da Teoria dos Multiletramentos. Dimensões ideacionais (e implicações pedagógicas) da multimodalidade textual numa StoryApp para crianças | Pereira, Íris Susana; Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Potentiating digital educational environments through data analytics | Faria, Flávio Lima; Gil, Maitê Moraes; Oliveira, Eva, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2020 | The procedural nature of interactive digital narratives and early literacy | Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Jan-2022 | Untangling the complexity of designing tools to support tangible and digital intercultural story telling in troubled times: a case in point | Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes; Pereira, Íris Susana | Artigo | Acesso aberto |
Set-2023 | Wordless picturebooks as resources for the construction of the pedagogy of multiliteracies. The case of migrants, by Issa Watanabe | Pereira, Íris Susana; Gil, Maitê Moraes; Bunzen, Clecio | Artigo | Acesso aberto |